Istnieje naukowa metoda długiego oddychania, dzięki której nasz umysł staje się spokojny i szczęśliwy, a ciało pozostaje w dobrym zdrowiu.
Poświęć 5-10 minut swojego dnia i ćwicz go 2 razy dziennie. Poprzez tak narzuconą dyscyplinę, z łatwością wyrobisz sobie nowy nawyk tego uzdrawiającego oddechu.

Jak wykonywać długie oddychanie ?

Po pierwsze siadamy prosto, to znaczy z wyprostowanym kręgosłupem, w siadzie skrzyżnym, na kocu lub poduszce medytacyjnej.

Następnie zamykamy oczy i skupiamy się na oddychaniu, Powoli licząc od 1 do 5 wciągamy powietrze przez nos obserwując jak powietrze najpierw wypełnia przeponę i całą jamę brzuszną czujemy jak brzuch się wypełnia i unosi, a następnie powietrze dopiero wypełnia całą klatkę piersiową.

Po całkowitym wypełnieniu powietrzem przepony i klatki piersiowej zatrzymaj na moment oddech licząc od 1 do 3.

Następnie powoli licząc od 1 do 5 powolutku wypuść całe powietrze, tak aby brzuch wciągnął się i prawie, że przykleił się do kręgosłupa.

To oddychanie wymaga dużej uważności, skup się i wykonuj oddechy bardzo powoli.

KORZYŚCI DŁUGOTERMINOWE PŁYNĄCE Z DŁUGIEGO ODDYCHANIA:

– 70 procent toksycznych składników z naszego ciała jest uwalnianych przez oddychanie. Jeśli długo oddychasz, wydalanie toksycznych składników staje się systematycznie i bardziej efektywne, co pozwoli ocalić dobre zdrowie twojego ciała na długie lata.

– Stres można bardzo łatwo zmniejszyć poprzez długie oddychanie. Jeśli czujesz się nieswojo, wtedy twój oddech staje się krótki i płytki, z kolei jeśli jesteśmy zrelaksowani oddech staje się dłuższy i wolniejszy. Dlatego, jeśli czujmy zmęczenie lub stres, powinno się praktykować długie oddychanie, które zmniejszy stres w kilka chwil.

– Ten sposób oddychania zapewnia również komfortowy stan w całym ciele. Długie oddychanie eliminuje niepotrzebne napięcie w mięśniach, naturalnie je rozluźniając.

– Długie oddychanie sprawia, że serce pracuje wolniej.

– Podczas długiego oddychania dwutlenek węgla jest uwalniany z krwi,  krew staje się bardziej czysta i bogatsza z powodu wzrostu zawartości tlenu we krwi.

– Płuca w trakcie długiego oddychania są w pełni wykorzystywane, ich wydajność wzrasta, więc automatycznie poprawia się stan zdrowia Twoich płuc.
Poprawa pracy płuc, skutkuje lepszym zaopatrzeniem w tlen mózg czy kości i każdego organu w naszym ciele, co finalnie poprawia ich witalność.

– Podczas długiego oddychania poziom glukozy we krwi normalizuje się, a co za tym idzie przepływ krwi wzrasta i poprawia się jej cyrkulacja, krew dociera do większej liczby komórek. Bardzo istotne dla osób z niskim poziomem cukru, gdzie długie oddychanie bardzo szybko reguluje poziom cukru. Dla osób z wysokim poziomem glukozy, długie wolne oddychanie może uratować przed amputacją kończyn, gdzie krążenie krwi zanika, a poprzez długie oddychanie można przywrócić krążenie w niedokrwionych obszarach ciała.