1.YOGA DLA KAŻDEGO

Chcemy, żeby ludzie cieszyli się ćwiczeniem bez względu na poziom ich umiejętności, wiek, płeć, budowę ciała. Ponieważ dziwi nas, że na matach stają głownie młodzi i wysportowani- odwracamy ten trend. Ludzie, których brakuje w głównym nurcie jogi, to populacja osób starszych, ludzie z nadwagą, mało elastyczni, mężczyźni, młodzież, dzieci. Czujemy, że nadszedł czas, aby mówić o różnorodności i integracji na macie. Dlatego narodziła się joga dla każdego. Miejsce, w którym bez względu na twoje umiejętności, rozmiar, płeć, wiek lub pochodzenie odnajdziesz radość. Joga dla wszystkich polega na przełamywaniu barier, które powstrzymują Cię od jogi. Klasyczna joga mówi nam, że jesteśmy doskonali, tacy jacy jesteśmy. te zajęcia zapraszają do sprawdzenia czy faktycznie tak jest. Od teraz mata do jogi może być naszą strefą zawieszenia broni, gdzie dieta i kult fitness schodzą na dalszy plan. Poprzez jogę uczymy się doceniać i akceptować  nasze ciała dokładnie takie jakimi są. Naszą misją jest pomóc Ci zawrzeć pokój ze swoim ciałem. Mamy nadzieję, że znajdziesz odwagę, by wejść na matę i spróbować czegoś poza swoją strefą komfortu.

Praktyka Yogi na poziomie teoretycznym przedstawia cel Yogi jako narzędzia kontroli umysłu. Na poziomie fizycznym obejmuje ćwiczenia  rozgrzewające i uelastyczniające wszystkie stawy, więzadła i mięśnie oraz stymulację kluczowych punktów energetycznych i narządów wewnętrznych oraz proste asany. Wszystko praktykowane w oparciu o fundamentalna zasadę  poszanowania własnego ciała, bez przekraczania  indywidualnych możliwości. Na poziomie umysłowym obejmuje trening uważności i koncentracji.

ZAJĘCIA OBEJMUJĄ:

  •  wiedzę teoretyczną na temat filozofii jogi
  •  uruchomienie wszystkich stawów oraz pobudzenie punktów Marma  poprzez ćwiczenia jogiczne połączone z rytmicznym oddechem
  •  praktyka wybranych asan w stopniu dostosowanym do grupy
  •  pranayama oraz ćwiczenie uważności
  •  relaks końcowy

PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ:

Przyjdź ok.10 min. przed rozpoczęciem zajęć,  nie jedz obfitych posiłków 2-3 godziny przed zajęciami, przynieś ze sobą wygodny strój do ćwiczeń, zgłoś przed zajęciami aktualny problem zdrowotny,  podczas menstruacji oraz w ciąży nie wykonuj asan odwróconych oraz intensywnych ćwiczeń oddechowych, zachowaj czystość, higienę oraz ciszę.

2.ODDECH I MEDYTACJA

Jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, które możemy wykorzystać do poprawy jakości naszego życia mamy zawsze ze sobą. Jest to nasz oddech i medytacja. Oddech to bardzo naturalny proces, medytacja wbrew pozorom również, pomogą Ci one zintegrować 4 sfery – ciało, uczucia, umysł i ducha. Dzięki praktycznym poradom i ćwiczeniom, nauczysz się w prosty sposób wykorzystywać oddech i medytację do poprawienia jakości swojego życia. Poznasz wartościowe narzędzia i przyswoisz cenne umiejętności. I co najważniejsze – szybko zaczniesz widzieć i czuć efekty w codziennym życiu.

Techniki oddechowe zwiększają koncentrację i uważność, pomagają rozładować złość, skutecznie relaksują, obniżają ciśnienie krwi i poziom hormonu stresu. Ułatwiają też usuwanie toksyn i wzmacniają układ odpornościowy. Poznanie tych zasad jest kluczem do osiągnięcia stanu równowagi w życiu codziennym. Medytacja zaś jest formą samodoskonalenia, to wartościowy czas spędzony na szukaniu kreatywnych rozwiązań i być może słowo szukanie jest niewłaściwe, bo rozwiązania pojawiają się same na skutek opanowania zmysłów i wyciszenia umysłu.Oddech i medytacja zawsze pozostają razem.

ZAJĘCIA OBEJMUJĄ:

  •  naukę podstawowych technik oddechowych
  •  analizę doznań płynących z różnych technik
  •  wiedzę teoretyczną i praktyczną nt. wzniecania ognia trawiennego
  •  nauka stosowania podstawowych zamków, zacisków powietrznych/bandh
  • medytację

PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ:

Przyjdź ok.10 min. przed rozpoczęciem zajęć, oczyść bardzo dokładnie nos,  nie jedz obfitych posiłków 2-3 godziny przed zajęciami, przynieś ze sobą wygodny strój do ćwiczeń, zgłoś przed zajęciami aktualny problem zdrowotny, podczas menstruacji oraz w ciąży nie wykonuj intensywnych ćwiczeń oddechowych przeponą, zachowaj czystość, higienę oraz ciszę. Osoby cierpiące na dolegliwości związane z systemem oddechowych lub krążenia (szczególnie nadciśnienie, choroby serca) powinny zgłosić problem przed zajęciami.

 

3.BIZNES YOGA

Jeśli yoga daje  przepis na życie? To, czy to znaczy, że te same zasady możemy przenieść na grunt zawodowy, na życie firmy?Jesteśmy o tym święcie przekonani.Rozwój inteligencji emocjonalnej pracowników jest jedną z kluczowych korzyści biznesowych treningu yogi w miejscu pracy. Dzięki niej pracownicy stają się bardziej kreatywni i zaczynają inspirować się nawzajem tworząc przyjazne środowisko pracy, w którym ludzie podziwiają się, doceniają i szanują. Wzrost kreatywności i inspiracja promują współpracę, co w prosty sposób przekłada się na efektywność firmy. Jeśli zatem, stworzymy pracownikom możliwości rozwoju duchowego w firmie, damy sobie jako organizacji możliwość wykreowania liderów i zespołów kreatywnych i inspirujących się pracowników a w tedy sprawy zaczynają toczyć się same.

Techniki yogiczne oparte są na zasadzie samodoskonalenia, dając użytkownikom narzędzia do tego by w dość szybkim tempie stawać się coraz to lepszą wersja samego siebie. Badania naukowe jak i wyniki firm mówią, że to się sprawdza, w praktyce redukuje poziom stresu, pomaga się skupić, lepiej organizować czas pracy, ale przede wszystkim sprawia, że ludzie czują się bardziej szczęśliwi, a co za tym idzie zaczynają myśleć bardziej klarownie i staja się bardziej kreatywni. W rezultacie zwiększa się ich poziom zadowolenia i jakość  życia prywatnie i wydajność i efektywność zawodowa, co ma bezpośredni wpływ na wyniki firmy. Mamy więc model niemalże idealny, gdzie zarówno pracodawca jak i pracownik są zadowoleni.

Coraz więcej wyższych uczelni kształcących przyszłych menadźerów i liderów oferuje uważność w podstawie programowej. Sztukę uważności można studiować w  Harvard Business School – w programie kurs Authentic Leadership Development. Uważności uczą się także słuchacze w Szwajcarii czy Claremont Graduate.

Nasz program pomoże Ci radzić sobie ze stresem, podnieść koncentrację i kreatywność, poprawi samopoczucie, rozbudzi optymizm i wytrwałość, pomoże budować lepsze relacje, pielęgnować radość życia i jednocześnie odnosić lepsze sukcesy. Szukaj w sobie.

ZAJĘCIA OBEJMUJĄ:

  •  naukę podstawowych technik oddechowych eliminujących napięcie emocjonalne
  •  naukę podstawowych technik podnoszących poziom energii
  •  trening uważności i wstęp do medytacji
  •  praktykę wybranych asan pozwalających zniwelować skutki stresu oraz podnoszących poziom koncentracji
  •  yoga oczu

PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ:

Przyjdź ok.10 min. przed rozpoczęciem zajęć, oczyść bardzo dokładnie nos,  nie jedz obfitych posiłków 2-3 godziny przed zajęciami, przynieś ze sobą wygodny strój do ćwiczeń, zgłoś przed zajęciami aktualny problem zdrowotny,  podczas menstruacji oraz w ciąży nie wykonuj intensywnych ćwiczeń oddechowych, zachowaj czystość, higienę oraz ciszę. Osoby cierpiące na dolegliwości związane z systemem oddechowych lub krążenia (szczególnie nadciśnienie, choroby serca) powinny zgłosić problem przed zajęciami.

 

4.DORADZTWO ASTROLOGICZNE

Rodzaj badania wywodzącego się ze starożytnej tradycji hinduskiej, polegającego na analizie potencjału ludzkiego na bazie horoskopu, który może być punktem wyjścia do skutecznej zmiany i poprawy jakości życia.

 

5.WARSZTATY KULINARNE

Bardzo ważną zaletą kuchni indyjskiej jest to, że jest stosunkowo naturalna. Składniki wysoce przetworzone są w niej rzadkością, tak więc, jedząc jak Hindusi, jemy zdrowo, a przy okazji bardzo smacznie. My gotujemy bez mięsa.Cechą charakterystyczną kuchni indyjskiej jest zastosowanie dużej ilości przypraw. Popularny jest imbir, papryka chilli, gałka muszkatołowa, indyjski i rzymski kmin, kolendra, kozieradka, pieprz, nasiona sezamu, czarnej gorczycy.  NAJCZĘŚCIEJ UCZYMY JAK PRZYGOTOWAĆ:

  • DAL– nazwa ta ogólnie określa warzywa strączkowe, ale jest też nazwą zupy z soczewicy. Zupa pięknie pachnie a dodatek mleka kokosowego i dużej ilości przypraw czyni ją niezwykle gęstą. Tradycyjnie w zupie musi się znaleźć kolendra, kmin, imbir, chilli, biała gorczyca i czosnek.
  • GULAB JAMUN – Przypomina nasze pączki i sporządzone jest ze zsiadłego mleka, mąki, tłuszczu ghee i syropu cukrowego.
  • LASSI – napój lassi przyrządza się z jogurtu, wody i przypraw. Jest jednocześnie słony i ostry. Pikantności nadaje mu chilli, a w nowoczesnym wydaniu lassi zamiast zwykłej wody ma wodę różaną i dodatkowo też owoce.
  • PAKORA – to kawałki warzyw zanurzone w cieście i smażone w głębokim oleju. Potrawa podawana jest głównie jako przystawka.
  • NAAN lub PARATHA – chleb, pochodzący z kuchni kaszmirskiej. Tradycyjnie podaje się go z sezamem, jagnięciną, serem i warzywami.
  • MASLA CHAI – aromatyczna herbata, z mlekiem, imbirem, kardamonem, goździkami, cynamonen.
  • PURI BHAJI – Danie na bazie ziemniaków z dodatkiem innych warzyw, a do tego przepyszny w smaku i konsystencji chlebek.
6. OFERUJEMY MIEJSCE NA WYJAZDY

SZCZĘŚCIE, HARMONIA I POKÓJ

W sercu natury, na zboczu wzgórza, wisząca na skale piękna wioska Simiane La Rotonde, a w niej mały hotel. Pierwotnie powstał w XVII wieku w centrum 60 ha lasu i wrzosowiska. Odrestaurowany ze smakiem zachowała całą swoją autentyczność. 5 sypialni, 2 pokoje typu studio (w tym jeden dla osób niepełnosprawnych) i apartament z 4 sypialniami, wszystkie udogodnienia.Właścicielka Béatrice Jaunet oferuje ciepłe i przyjazne powitanie w pensjonacie, a także infrastrukturę do przeprowadzania kursów i seminariów.

Na wypoczynek na łonie natury z rodziną, warsztaty, odosobnienia, szkolenia.

Możliwe jest pełne wyżywienie lub zabranie swojego kucharza i korzystanie z kuchni w hotelu.

Adres: Les Coustètes, Route de Cheyran, 04150 Simiane-La-Rotonde, FRANCE